لپ تاپ ۱۰۱: طراحی یک زیر سیستم صوتی لپ تاپ قادر – ایگر لپ تاپ استوک

لپ تاپ ۱۰۱: طراحی یک زیر سیستم صوتی لپ تاپ قادر

 


به خاطر لذت گوش دادن بر خلاف رایانه های رومیزی ، تولید کنندگان رایانه باید هنگام صحبت از لپ تاپ ، بلندگوی پردازنده و کیفیت صدای هدست را در نظر بگیرند. در این مقاله به جنبه های مختلف طراحی اسپیکر لپ تاپ و هدست از جمله ملاحظات فیزیکی و برقی به همراه پیشرفت های نرم افزاری که به بالا بردن تجربه گوش دادن کمک می کند ، خواهیم پرداخت. هدف ما این است که با استفاده از طراحی صوتی در لپ تاپ های MSI ، این مفاهیم را به عنوان نمونه نشان دهیم. (مقاله حمایت شده)
GE75 Raider 9SG
قرارگیری ووفر و بلندگوهای میان رده در MSI GE75 Raider 9SG.

معرفی

بلندگوها معمولاً هنگام خرید لپ تاپ در برنامه های بزرگ چیزهایی اتفاق افتاده اند که بیشتر تمرکز آنها روی CPU ، GPU ، RAM ، ذخیره سازی و کیفیت صفحه نمایش است. اکثر سازندگان لپ تاپ دستگاههایی را با بلندگوهای متوسط ​​و متوسط ​​ارائه می دهند که می دانند کاربران به هر حال از هدفون های سیمی یا بی سیم استفاده می کنند. کاربران قابل توجه حتی به میزان استفاده از USB DAC / آمپلی فایر اختصاصی مراجعه می کنند تا صدای بسیار تمیزتری نسبت به آنچه صوتی پردازنده ارائه می دهد ، داشته باشند.

دلایل مختلفی در استفاده از بلندگوهای متوسط ​​در لپ تاپ نقش دارد که دلیل اصلی آن کاهش هزینه است. OEM ها تمایل دارند هزینه های تولید بلندگوهای خوب را صرفه جویی کنند تا سایر مؤلفه هایی که تمایل به تأثیرگذاری بر تصمیمات خرید دارند ، قرار دهند. محدودیت فضای داخل لپ تاپ نیز یکی دیگر از عوامل است. در تلاش بی پایان برای نازک بودن ، سخت تر می شود که ساب ووفرها و رانندگان خوب میان رده در شاسی لپ تاپ فعلی جریان داشته باشند.

خوانندگان نوت بوک می دانند که ما در بررسی های خود امضای صدا را نیز امتحان می کنیم تا در مورد محدوده فرکانس تحت پوشش بلندگوهای پردازنده لپ تاپ ، ایده ای بدست آوریم. در این مقاله به چگونگی طراحی اسپیکرهای لپ تاپ و نحوه کارکرد آنها خواهیم پرداخت. ما همچنین به بررسی آنچه در ارائه صوت خوب هدفون و برخی از پیشرفتهای نرم افزاری که به طور هماهنگ با سخت افزار کار می کنند ، خواهیم پرداخت. ما اینها را با استفاده از نمونه هایی از طراحی صدا در لپ تاپ های بازی MSI نشان می دهیم.

۱۰۱ موضوع در مورد لپ تاپ های قبلی ما را در زیر مشاهده کنید:

درک آنچه در طراحی یک راه حل کارآمد خنک کننده لپ تاپ انجام می شود

طراحی بلندگو پردازنده

برای به دست آوردن صدای بهتر می توانید از هدست یا بلندگوهای خارجی استفاده کنید اما بلندگوهای پردازنده هنوز در طراحی لپ تاپ مورد توجه قرار گرفته اند. عواملی مانند اندازه و قرارگیری واحدهای بلندگو ، انواع بلندگوهایی که می توانند در آن جای بگیرند ، طراحی مدار و پاسخ فرکانس نقش مهمی در استخراج بهترین صدای ممکن دارند. بیایید مختصراً به هر یک از آنها بپردازیم.

تصمیم گیری در مورد اندازه و قرارگیری بلندگو

شرکت دانمارکی Dynaudio برخی از بهترین فناوری های آکوستیک در جهان انواع برنامه های صوتی را ارائه می دهد. بلندگوهای طراحی شده Dynaudio تولید صدای طبیعی طبیعی تری نسبت به نمونه های معمولی دارند. MSI از سال ۲۰۰۹ با Dynaudio همکاری می کند تا تجربه صوتی را در نوت بوک های بازی خود بالا ببرد و این همکاری به تصمیم گیری در مورد انتخاب و قرارگیری اسپیکرها در مرحله طراحی کمک می کند.

تصمیم گیری در مورد اندازه و قرارگیری بلندگو
اندازه بلندگو و قرارگیری آنها در مرحله طراحی تصمیم گیری می شود. (تصویر حسن نیت: MSI)

Dynaudio در مراحل اولیه مراحل طراحی بلندگوها در مراحل اولیه است. همانطور که در تصویر مجاور مشاهده می کنید ، اندازه و موقعیت اسپیکر در طرح طراحی گنجانیده شده است. فاکتورهای مهمی که باید هنگام تصمیم گیری در مورد اندازه و قرارگیری بلندگوها مورد توجه قرار گیرد ، شامل تعادل ، رزونانس و دامنه لرزش است. مهندسان Dynaudio به موقعیت یابی اسپیکر و طراحی مدار توجه می كنند و آنها تغییراتی را توصیه می كنند كه قبل از فراخوان نهایی برای تولید انبوه ، در طرح های نمونه اولیه آزمایش می شوند. یک لپ تاپ فضای محدودی برای فشار هوا برای بلندگوها دارد که این امر مستقیماً بر پاسخ فرکانس تأثیر می گذارد. از این رو برای اطمینان از خروجی صوتی مناسب ، باید از فضای موجود در حداکثر حد ممکن استفاده شود.

طراحی بلندگو غول پیکر

به طور معمول ، بیشتر نوت بوک ها از هر طرف دارای یک بلندگو هستند. در حالی که برخی از نوت بوک های بهتر می توانند میانه ها و ارتفاعات را به شکلی قابل قبول تولید کنند ، اما با فرکانس های پایین مبارزه می کنند. همچنین ، به سادگی کار کردن یک ووفر در چنین طرح هایی کار ساده ای نیست ، زیرا شاسی در حال حاضر نازک فضای کمی برای مخروط ها می گذارد تا بتواند هوای کافی را جابجا کند. بنابراین تنها راه برای بهبود وفاداری صوتی و بدست آوردن پاسخ فرکانس تقریبا مسطح ، حداکثر رساندن مساحت موجود برای اجازه دادن به یک جفت ووفر و دو بلندگو است.

طراحی بلندگو غول پیکر
طراحی بلندگوهای غول پیکر امکان تولید مثل خوب در فرکانس های کم و زیاد را می دهد. (تصویر حسن نیت: MSI)
طراحی بلندگوهای غول پیکر MSI یکی از راههای انجام این امر است. همانطور که مشاهده می کنید ، بخش زیرین فضای داخلی منحصراً به زیر سیستم صوتی اختصاص داده شده است. در این طراحی می بینیم که یک جفت بلندگو woofer در دو طرف لپ تاپ وجود دارد و هر دو در محفظه های نسبتاً بزرگی محصور شده اند. این امکان را برای تولید مثل فرکانس وسیع تر فراهم می کند و راهی بهتر از آنچه در بیشتر نوت بوک های معمولی یافت می شود.

جذب رزونانس
جذب رزونانس

اگر شاسی لپ تاپ را یک اتاق کوچک در نظر بگیرید ، بدیهی است که فضای بسیار زیادی برای رزونانس و لرزش ناخواسته وجود دارد که می تواند بر خروجی تأثیر بگذارد. استفاده از جاذب های رزونانس می تواند فرکانس های ناخواسته را کاملاً مؤثر کند. در یک بلندگو معمولی لپ تاپ ، مواد جذب رزونانس در اطراف مخروط بلندگوی اصلی قرار داده شده است تا حد ممکن رزونانس را تضعیف کند.

طراحی مدار آمپر هوشمند

در طی CES 2015 ، Texas Instrument چیزی را به نام Amp Smart نشان داد. به بیان ساده تر ، آنچه Smart Amp انجام می دهد این است که به بلندگوها امکان می دهد بدون آسیب رساندن به آنها ، قدرت بیشتری را تولید کنند. بیشتر اسپیکرهای لپ تاپ در ۲ W قرار دارند حتی اگر از لحاظ تئوری قادر به تولید ۱۰ W یا حتی ۳۰ W باشند. این کار به صورت عامدانه انجام شده است تا از صدمه به دلیل جریان بیش از حد جریان در سیم پیچ جلوگیری کند و از قطع شدن مصنوعات جلوگیری شود. با استفاده از Smart Amp ، می توان به صورت پویا فقط آن دسته از فرکانس های خاص را که به جای کل شکل موج از سطح امن عبور می کنند ، فیلتر کرد.

اجرای Amp Smart MSI حداکثر ۳۰ W خروجی صدا را بدون آسیب دیدگی بلندگو به دلیل ولتاژ و دمای اضافی امکان پذیر می سازد. این پارامترها می توانند در زمان واقعی کنترل و تنظیم شوند و فقط "سنبله ها" که به طور بالقوه آسیب می رساند فیلتر می شوند. بنابراین ، بلندگوها می توانند بدون مشکل با قدرت بالاتر کار کنند. در دستگاههای دارای فضای محدود مانند لپ تاپ ، بلندگوهای دارای قدرت هوشمند از طریق آمپلی فایر معمولی قدرت صدای بسیار بالاتر (بلندی صدا) را امکان پذیر می کنند. این به معنای قدرت بیشتر برای باس و همچنین برای mids و highs است.

طراحی مدار آمپر هوشمند
Smart Amp در مقابل یک تقویت کننده معمولی. (تصویر حسن نیت: MSI)

بهبود پاسخ فرکانس پایین

با توجه به محدودیت های موجود در یک شاسی لپ تاپ معمولی ، یک پاسخ فرکانس پایین مناسب ، یک چالش است. برای کاهش این مشکل از رادیاتورهای منفعل استفاده می شود. یک رادیاتور غیرفعال فقط یک بلندگو و بدون مسافرخانه است. شما مخروط ، سیستم تعلیق را دریافت می کنید و قاب دستگاه الکترومغناطیسی را sans می کند. مزیت استفاده از رادیاتور غیرفعال این است که پاسخ فرکانس کم را با مقایسه با یک رفلکس باس بسیار بزرگتر ارائه می دهد.
شماتیک رادیاتور منفعل
شماتیک رادیاتور منفعل. (منبع: مرکز صدا صوتی)

بنابراین چگونه رادیاتور غیرفعال به تولید جلوه های فرکانس قابل شنیدن کمک می کند؟ شماتیک را در سمت راست در یک محفظه بسته شده در نظر بگیرید. هنگامی که درایور بلندگو واقعی در پاسخ به ورودی به سمت داخل و خارج حرکت می کند ، بر فشار هوا در داخل محفظه تأثیر می گذارد. هنگامی که یک رادیاتور غیرفعال در جلوی این درایور قرار می گیرد ، حرکت هوا بر حرکت رادیاتور غیرفعال نیز تأثیر می گذارد. این حرکت رادیاتور غیرفعال ، اثرات فرکانس کم مشابهی را نسبت به آنچه یک سیستم رفلکس باس انجام می دهد ، ایجاد می کند.

رادیاتورهای غیرفعال فقط در اسفنجها بلکه در بلندگوهای میان رده نیز قابل استفاده هستند. طراحی آنها آسان است زیرا برخلاف لوله های رفلکس باس ، آنها به تنظیم نیاز ندارند - فقط باید مطابق درایور بلندگو واقعی طراحی شوند. این امر باعث می شود آنها برای استفاده در محفظه بلندگوهای کوچک بسیار مؤثر باشند. در عکس های زیر می توانید یک طرح بلندگو لپ تاپ معمولی را برای فرکانس های میان رده مشاهده کنید. آنچه در بالا مشاهده می کنیم در واقع رادیاتور منفعل است. درایور بلندگو واقعی به سمت پایین مشاهده می شود.

بلندگو لپ تاپ با فرکانس متوسط

بلندگو لپ تاپ با فرکانس متوسط ​​- بالا. (منبع تصویر: MSI)

بلندگو لپ تاپ با فرکانس متوسط ​​- پایین

بلندگو لپ تاپ با فرکانس متوسط ​​- پایین. (منبع تصویر: MSI)

ارزیابی عملکرد رادیاتور غیرفعال نشان می دهد که پاسخ فرکانس آن با یک میکرو بلندگو معمولی ۲۵۱۴/۴ سی سی در ابعاد مشابه ، به خصوص در محدوده کم و متوسط ​​قابل مقایسه است. در نمودار زیر می بینیم که میکرو بلندگو مرجع می تواند فرکانس بسیار کم ۱۰۰ هرتز را تولید کند. اجرای رادیاتور غیر فعال به این مقدار بسیار نزدیک است و همچنین به فرکانس اوج ۱۰۰۰ هرتز نزدیک است.
رادیاتور منفعل (سبز) و میکرو بلندگو مرجع
مقایسه واکنش فرکانس رادیاتور منفعل (سبز) و میکرو بلندگو (قرمز). (منبع تصویر: MSI)

در بررسی خود ما در مورد MSI GT76 ، دریافتیم که پاسخ فرکانس با حجم حداکثر ۹۰ دسی بل بسیار عالی است. اگرچه این صدای کمی خفه کننده به نظر می رسید و می تواند با کمترین سرعت و کمبودها بهتر عمل کند ، شکی نیست که GT76 دارای عملکردی چشمگیر است که تعداد کمی از لپ تاپ ها می توانند ادعا کنند.
نمودار فرکانس
نمودار فرکانس (برای مقایسه دستگاه ها می توان کادرهای انتخاب را بررسی و عیب یابی کرد)

طراحی صوتی هدست

در حالی که تقویت صدا از طریق بلندگوهای پردازنده چیز خوبی است ، اکثر کاربران به ناچار از یک هدفون برای تجربه بازی همهجانبه استفاده می کنند. بنابراین ، اجزای درگیر در صداوسیما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشند تا نسبت سیگنال به نویز بالا (SNR) و عملکرد خوبی برای ارتباط صوتی داشته باشند.

کلید SNR بالا

تشخیص صوتی صوتی به اهمیت داشتن یک طراحی مدار مناسب برای خروجی صوتی با وضوح بالا گواهی می دهد. طراحی مدار خوب تضمین می کند حداقل از دست دادن سیگنال و سر و صدای کمتری برای یک تجربه گوش دادن بسیار پیشرفته. موارد زیادی به طراحی PCB واقعی نیز می رود.

طرح PCB یک جنبه بسیار مهم در طراحی اجزای صوتی هدست است و به صرف زمان اضافی برای اطمینان از دستیابی به یک مسیر الکتریکی خوب در املاک و مستغلات محدود کمک می کند. در حالی که عواملی مانند پشته PCB ، اندازه و اجزای پردازنده متغیرهای مهمی هستند ، اما کلید عملکرد یک تراشه صوتی خوب ، مانند هر PCB ، هواپیمای زمین است. برای کسانی که نمی دانند ، یک هواپیمای زمینی در PCB تخته را به زمین منبع تغذیه متصل می کند. روشی که اجزای آنالوگ و دیجیتالی صفحه به صفحه زمین منتقل می شوند ، می تواند همه تفاوت در کیفیت صدا را ایجاد کند ، زیرا مسیریابی مناسب ، تداخل الکترومغناطیسی را کاهش داده و متوقف می کند.
طرح صحیح PCB برای خروجی صوتی با کیفیت ضروری است
طرح صحیح PCB برای خروجی صوتی با کیفیت ضروری است. (منبع تصویر: MSI)

در حالی که ما در اینجا به جزئیات زیرکانه نمی پردازیم ، خوب نیست که هواپیماهای زمینی را در PCB های سیگنال مختلط تقسیم نکنیم ، چیزی که MSI نیز با آن موافق است. MSI اظهار داشت كه ارزیابی آن نشان داد كه تقسیم هواپیماهای زمین بین اجزای آنالوگ و دیجیتال در PCB واقعاً فایده ای ندارد و این شركت برای ساده تر شدن طرح PCB توصیه می كند فقط از یك هواپیمای زمینی برای هر دو مؤلفه استفاده كند. همچنین ، تعداد ردپاها از طریق هواپیمای زمین باید تا حد ممکن حداقل باشد و آنها نباید "خط دید" را از خروجی تراشه صوتی به op-amp مسدود کنند تا کل اعوجاج هارمونیک (THD) کاهش یابد.

به غیر از هواپیمای زمین ، چندین اقدامات دیگر نیز در دستیابی به خروجی صوتی بسیار تمیز کمک می کند. این شامل:

  • اتصالات کوتاه زمین بدون ویاس مشترک.
  • نگه داشتن مسیرهای بازخورد op-amp تا حد ممکن به op-amp.
  • تضمین هر تراشه OP-Amp و صوتی ، از خازنی در منبع تغذیه آن درست در کنار پین های منبع تغذیه جدا شده است.
  • مسیر صوتی کوتاه و تمیز بین تراشه صوتی و مرحله op-amp (مسیر صوتی بعد از آمپر آنقدر مهم نیست).
  • جدا کردن مدار دیجیتالی از مدار آنالوگ.
  • استفاده از اتصالات صوتی با روکش طلا برای به حداقل رساندن افت سیگنال.


صدای بلند

تنظیمات صدای بلند در مرکز اژدها MSI
تنظیمات صدای بلند در مرکز اژدها MSI. (منبع تصویر: MSI)

هنگام هماهنگی صوتی با سایر اعضای تیم ، بازی های چند نفره بیشتر سرگرم کننده می شوند. در یک مجموعه معمولی ، صدای بازیکنان می تواند در میان کاکوفونی صداهای درون بازی غرق شود ، که می تواند یک ضرر استراتژیک باشد. Voiceboost با هدف شناسایی و اولویت بندی صدا بر روی سایر صداهای برنامه و بازی ، قصد دارد این مسئله را کاهش دهد. بنابراین ، اعضای تیم قادر خواهند بود یکدیگر را به وضوح بشنوند و مانور تاکتیکی بعدی را برنامه ریزی کنند. Voiceboost را می توان مستقیم از نرم افزار MSI Dragon Center پیکربندی کرد.

پیشرفت های نرم افزار

تاکنون دیدیم که چه چیزی در تصمیم گیری در مورد نوع بلندگوها ، قرارگیری آنها و نحوه طراحی مدار صوتی برای به حداکثر رساندن عملکرد صوتی هدست انجام می شود. سخت افزار با کیفیت باید توسط یک نرم افزار به همان اندازه صحیح پشتیبانی شود و از اینجاست که راه حل های صوتی مانند Nahimic وارد می شوند. در این بخش نگاهی کوتاه به چگونگی افزایش Nahimic تجربه صوتی کلی در بلندگو یا تنظیم هدست موجود خود خواهیم داشت.

لغو شدن سر و صدا

ارائه الگوریتم های لغو نویز خوب بخشی جدایی ناپذیر از طراحی هدست است. در مقایسه با سایر راه حل های پردازش صوتی نرم افزار مانند Dolby Digital یا Creative SoundBlaster Cinema ، Nahimic توانایی پیشرفته ای برای اضافه کردن ویژگی هایی از قبیل کنترل سطح صدا ، تنظیم دروازه نویز ، کاهش نویز و شکل گیری پرتو ارائه می دهد. بنابراین حتی اگر در وسط یک بازی اکشن پر سرعت قرار داشته باشید ، ناهیمیک می تواند صدای شما را از سر و صدای پیش زمینه مانند انفجار یا غرش موتور تشخیص دهد. این نرم افزار با شبیه سازی محیط های خاص در یک آزمایشگاه تنظیم شده و با دقت بالایی در حذف نویز تنظیم می شود.

شبیه سازی صوتی برای توسعه حذف نویز

شبیه سازی صوتی برای توسعه حذف نویز. (منبع تصویر: MSI)

شبیه سازی صوتی برای توسعه حذف نویز

شبیه سازی صوتی برای توسعه حذف نویز. (منبع تصویر: MSI)

UI میکروفون ناهیمیک

UI میکروفون ناهیمیک. (منبع تصویر: MSI)

محیط اطراف مجازی N-Force 7.1 کانال

بیشتر بازی ها (و نرم افزار چندرسانه ای) برای ارائه صوتی از تنظیمات پیش فرض صدا ویندوز استفاده می کنند. این بدان معناست که اگر شما یک هدست استریو داشته باشید و به همین ترتیب در ویندوز پیکربندی شود ، صوتی چند کاناله با کانالهای استریو مخلوط می شود و به عنوان مثال می توانید اطلاعات صوتی فضایی مانند یک دشمن را که پشت سر شما قرار دارد ، از دست ندهید.

برای دور زدن این مسئله ، ناهیمیک از یک فناوری اختصاصی به نام N-Force استفاده می کند. N-Force بازی را به این باور می رساند که یک دستگاه صوتی ۷٫۱-کانال متصل است به طوری که موتور بازی می تواند تمام کانال های رمزگذاری شده را بدون مخلوط کردن استریو در اختیار شما قرار دهد. سپس N-Force این اطلاعات صوتی را به الگوریتم های انتقال انتقال مربوط به سر Nahimic (HRTF) تغذیه می کند که می تواند تعیین کننده صدا باشد و همچنین می تواند جلوه های سه بعدی دیگری را اضافه کند ، در نتیجه یک تجربه کلی غوطه وری خواهد بود. با استفاده از Nahimic ، گیمرها می توانند حدس و گمان ها را در برآورد موقعیت دشمن بدست آورند و بتوانند موقعیت نسبی صداهای مختلف را در بازی ارزیابی کنند.

ناهیمیک

بدون Nahimic ، موتور بازی فقط ۲ استریو استریویی را که در ویندوز پیکربندی شده است ، ارائه می دهد. (تقدیر از اسلاید: MSI)

7.1-کانال

ناهیمیک موتور بازی را برای ارائه صوتی کامل ۷٫۱ کانال ترفند می کند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

صوتی سه بعدی Nahimic

مزایای صدای صوتی سه بعدی Nahimic. (تقدیر از اسلاید: MSI)


گسترش استریو

ناهیمیچ همچنین قابلیت های گسترش استریو را برای تجربه جذاب تر موسیقی و فیلم ارائه می دهد. به طور سنتی ، در هر دو بلندگو داخلی و خارجی ، صدا به طور مستقیم به شنونده هدایت می شود و یک پاکت ۶۰ درجه در اطراف سر را پوشانده است. با استفاده از یک اثر لغو متقاطع می توان اطلاعات بیشتری را از کانال های چپ و راست جدا کرد و با استفاده از فیلترهای ترانسورال اختصاصی می توان اثر استریو را از ۶۰ تا ۱۸۰ درجه گسترده کرد.

در حالی که فیلترهای فرامرزی به گسترده تر شدن اثر استریو کمک می کنند ، فیلترهای دو گوشه به بازآفرینی کانال مرکز کمک می کنند - جایی که بیشتر دیالوگ ها در یک مجموعه چند کانال رمزگذاری شده اند - و کانالهای استریوی راست و چپ را به صورت مکانی از هم جدا می کنند. این یک اثر همهجانبه شبیه به تنظیم بلندگوهای ۳٫۰ ایجاد می کند.

یک اثر لغو متقاطع برای جدا کردن کامل کانال های L و R اعمال می شود

یک اثر لغو متقاطع برای جدا کردن کامل کانال های L و R اعمال می شود. (تقدیر از اسلاید: MSI)

مجازی سازی فرامرزی امکان گسترش استریو را فراهم می کند

مجازی سازی فرامرزی امکان گسترش استریو را فراهم می کند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

مجازی سازی دوتایی یک کانال مرکزی را شبیه سازی راه اندازی 3.0 می کند

مجازی سازی دوتایی یک کانال مرکزی را شبیه سازی راه اندازی ۳٫۰ می کند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

مخلوط استریو

خبرهان فیلم به جای هدفون های معمولی ، یک تنظیم چند کانال محلی را از طریق بلندگوهای ۵٫۱ یا ۷٫۱-کانال ترجیح می دهند. ۵٫۱ صدا رمزگذاری شده در DTS یا Dolby Digital معمولاً در دی وی دی ها و دیسک های Blu-ray مشاهده می شود. راه اندازی ۵٫۱ می تواند موقعیت صوتی مناسبی را ارائه دهد. به عنوان مثال ، دیالوگ ها معمولاً به مرکز تعلق دارند در حالی که کانال های چپ و راست مسیر اصلی را دنبال می کنند. کانال های عقب معمولاً صداهای ثانویه مانند صداهای شلوغ ، افرادی که در پشت شخصیت حرف می زنند یا عکس از اسلحه از پشت سر هم پخش می شوند را پخش می کنند.

با این حال ، هنگامی که منبع فقط یک جریان استریو است ، از این سیستم ها استفاده نمی شود. ناهیمیک با تجزیه و تحلیل منبع و جدا کردن عناصر صوتی بر اساس خواص آن ، امکان ترکیب کردن استریو را در ۵٫۱ کانال فراهم می کند. در این مورد محدودیت هایی وجود دارد و خروجی همیشه به اندازه یک رمزگذار بومی ۵٫۱ دقیق نیست. گفته می شود ، استریو مخلوط کردن به خصوص هنگام گوش دادن به موسیقی و فیلم های رمزگذاری شده در استریو با استفاده از یک تنظیم ۵٫۱ کانال بسیار مفید است.

ناهیمیک می تواند منبع استریو ورودی را بخواند و هر مؤلفه را استخراج کند

ناهیمیک می تواند منبع استریو ورودی را بخواند و هر مؤلفه را استخراج کند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

سپس اجزاء را برای هر کانال در فیدهای مربوطه تقسیم می کند

سپس اجزاء را برای هر کانال در فیدهای مربوطه تقسیم می کند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

رابط کاربری آسان

رابط کاربری بصری (UI) به استفاده بهتر از همه ابزارهای قدرتمند ناهیمیک بدون نیاز به پیچ و خم گزینه ها کمک می کند. آخرین UI Nahimic توسط گیمرها ساخته شده است تا گیمرها با در نظر گرفتن الزامات آنها. با ویندوز ۱۰ ۱۸۰۹ به بعد ، مایکروسافت پلت فرم جدید درایور به نام درایور Declarative Componentized Hardware (DCH) معرفی کرده که با سیستم عامل Windows UWP بهتر کار می کند. ناهیمیک از بستر جدید UWP پشتیبانی می کند ، بنابراین از دریافت به روزرسانی خودکار و سازگاری آزمایش شده در طیف گسترده ای از مدل های لپ تاپ بهره می برد.

کنترل های موجود در رابط کاربری جدید به همراه برخی از ویژگی های خوب مانند سرکوب سر و صدای استاتیک ، ویژگی ردیاب صوتی ثبت شده و یک تثبیت کننده صدا به راحتی قابل دسترسی هستند. تثبیت کننده صدا بدون در نظر گرفتن فاصله شما از میکروفون به حفظ همان سطح صدا کمک می کند. همچنین یک حالت ویژه شبانه وجود دارد که می تواند خروجی را به میزان ۱۰ دسی بل کاهش دهد تا در حین جلسات بازی در اواخر شب ، اطرافیان خود را اذیت نکنید.

Microsoft UWP سازگار است

ناهیمیک اکنون به طور کامل طراحی مجدد شده و سازگار با مایکروسافت UWP است. (تقدیر از اسلاید: MSI)

رابط کاربر بصری است و به راحتی قابل درک است

رابط کاربر بصری است و به راحتی قابل درک است. (تقدیر از اسلاید: MSI)

کاربران می توانند میزان سرکوب سر و صدای پس زمینه را کنترل کنند.

کاربران می توانند میزان سرکوب سر و صدای پس زمینه را کنترل کنند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

Sound Tracker به ردیابی موقعیت مکانی مکانی صدا کمک می کند.

Sound Tracker به ردیابی موقعیت مکانی مکانی صدا کمک می کند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

اطلاعات صوتی

تثبیت کننده صدا بدون در نظر گرفتن موقعیت شما از میکروفون ، یک سطح صدای ثابت را تضمین می کند. (تقدیر از اسلاید: MSI)

اطلاعات صوتی

Night Mode بدون آسیب زدن به اطلاعات صوتی ، خروجی را کاهش می دهد. (تقدیر از اسلاید: MSI)


نتیجه

در این مقاله ، ما به طراحی زیر سیستم صوتی توانمند ، درست از زیر رایانه های الکترونیکی گرفته تا تجربه نرم افزار ، اشاره کردیم. از بحث بالا ، یک چیز کاملاً واضح است - این مهم نیست که اجزای صوتی با کیفیت را در یک شاسی لپ تاپ نازک قرار دهید ، و نیاز به چندین سطح هماهنگی بین کلیه ذینفعان دارد ، از تامین کننده های قطعات تا کاربر نهایی. انتخاب نادرست قطعات و تنظیم نادرست می تواند تجربه صوتی را خراب کرده و کاربران را از نوت بوک دور کند. حتی اگر بیشتر کاربران لپ تاپ استفاده از هدست یا بلندگوهای خارجی را ترجیح می دهند ، توجه به کیفیت بلندگوهای پردازنده از اهمیت بالایی برخوردار است.

آرم RTXامیدواریم که این آغازگر در طراحی صوتی لپ تاپ در روشن شدن برخی از مفاهیم در مورد این جنبه مهم خرید لپ تاپ مفید باشد. تماشای این فضا را برای لپ تاپ های بعدی ۱۰۱ موضوع از جمله مواردی که برای تعیین صحت پانل LCD ، طراحی تاچ پد و موارد دیگر در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این تطابق دقیق این مؤلفه ، اطمینان حاصل می شود که آخرین گرافیک GeForce RTX Turing در مرکز لپ تاپ های MSI قرار داشته باشد. چه بازی کردن بازیهای بلاکچین مانند Battlefield V با ردیابی پرتویی برای بهترین کیفیت تصویر و یا کار با برنامه های خلاق مانند Autodesk 3DS Max ، Adobe Premiere Pro و Lightroom یا DaVinci Resolve ، لپ تاپ های RTX برای "حرفه ای" حرفه ای ها ، دانشجویان و گیمرها مناسب هستند. آنها برای ترکیب اوقات فراغت و کار عالی هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *