Adobe ادعا می کند که A.I. که می تواند عکس ها را دستکاری کند و یا معکوس کند – ایگر

Adobe ادعا می کند که A.I. که می تواند عکس ها را دستکاری کند و یا معکوس کند

 


gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - Adobe ادعا می کند که A.I. که می تواند عکس ها را دستکاری کند و یا معکوس کند

 -  ایگر

آیا چهره در آن عکس یا ویدیویی که روی وب واقعی یا جعلی قرار دارد؟ Adobe، سازندگان فتوشاپ، ممکن است به زودی ابزارهایی برای کمک به چهره تغییر یافته شما را پیدا کند - به شما اجازه می دهد ببینید که تصویر اصلی احتمالا به نظر می رسد. محققان با Adobe و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی اخیرا یک برنامه هوش مصنوعی را توسعه داده اند که در هنگام استفاده از ابزار Face Aware Liquify فتوشاپ، ابزاری است که می تواند برای تغییر عبارات صورت استفاده شود.

این تیم آموزش داده است یک شبکه عصبی کانولوشن (CNN)، یک نوع هوش مصنوعی، با تغذیه مجموعه های کامپیوتری از تصاویر - یکی اصلی و یکی تغییر یافته است. با استفاده از داده ها، محققان این نرم افزار را تشخیص دادند تا زمانی که چهره های عکاس دستکاری می شدند. این نرم افزار به چندین سرنخ متفاوت از جمله آثار هنری تبدیل شده به طرح چهره نگاه می کند.

در حالی که افراد غیرمتمرکز میتوانند ۵۳٪ موارد جعلی را شناسایی کنند، این نرم افزار با برداشتن عکس جعلی، به میزان ۹۹٪ با دقت بالا رسید. اما این نرم افزار همچنین می تواند یک قدم جلوتر برود و برآوردهای تقریبی از آنچه که احتمالا به نظر می رسد تصویر اولیه شبیه به آن است، برآورده می شود. این تصویر را بر اساس مصنوعات مختلف و سیگنال هایی که در ابتدا دستکاری شده استفاده می شود. Adobe ادعا می کند که محققان از اینکه دقیقا چه نرم افزاری می تواند تخمین تصویر اصلی را شگفت زده کرد، شگفت زده شد.

این تحقیق به تحقیق قبلی Adobe مربوط به تصاویری که از تکنیک های شبیه سازی استفاده می کنند جعلی است. Adobe ادعا می کند که تحقیقات ادامه یافته در زمینه نرم افزار برای تشخیص دستکاری تصویر می تواند به جرم قانونی عکاسی دیجیتالی کمک کند - به عبارت دیگر، به طور متوسط ​​افراد پیغامی از طریق رسانه های اجتماعی یا یک صفحه وب برای کشف یک عکس دستکاری می کنند.

تحریک احساسات در یک تصویر می تواند برای ایجاد تصاویر گمراه کننده و الگوهای رفتاری استفاده شود. در ویدیو، تغییر عبارات چهره اغلب بخشی از ایجاد فونت عمیق برای دستکاری دهان سخنران در ویدئو برای مطابقت با ساخته شده متن، مانند ویدیو جعلی اخیر از مارک زوکربرگ.

گاوین میلر، مدیر اجرایی Adobe، در این بیانیه گفته است: "این یک گام مهمی در توانایی تشخیص نوع خاصی از ویرایش تصویر است و قابلیت لغو کار به طرز شگفت انگیزی خوب است." "فراتر از فن آوری هایی مانند این، بهترین دفاع خواهد شد یک جامعه پیچیده است که می دانند که محتوا را می توان دستکاری - اغلب برای لذت بردن از آنها، اما گاهی اوقات آنها را گمراه کند."

ادوبی می گوید تیم تحقیقاتی این شرکت همچنان به بررسی موضوع اصالت، همچون بحث در مورد حفاظت از تعادل با خلاقیت و ابزارهای داستان سرایی ادامه خواهد داد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *