تیم کوک گفت که دره سیلیکون یک کارخانه هرج و مرج ایجاد کرده است. آیا دست اپل تمیز است؟ – ایگر

تیم کوک گفت که دره سیلیکون یک کارخانه هرج و مرج ایجاد کرده است. آیا دست اپل تمیز است؟

 


تیم کوک WWDC 2019
جاستین سالیوان / گتی ایماژ

پادشاه دره سیلیکون آن را فقط "کارخانه هرج و مرج" نامید.

مدیر اجرایی شرکت اپل، تیم کوک با بیان سخنرانی در دانشگاه استنفورد، غول های همکار خود را در سیلیکون ولی به خاطر عدم توجه به حریم خصوصی مشتریان خود انتقاد کرد.

"ما هر روز شاهد آن هستیم، با هر نقض اطلاعات، هرگونه نقض حریم خصوصی، هر چشم کور به سخنان نفرت انگیز تبدیل شده است. اخبار جعلی مسموم کردن مکالمه ملی ما. وعده دروغین معجزه ها در عوض یک قطره خون شماست. به نظر می رسد بیش از حد بسیاری فکر می کنند که نیت های خوب از دست دادن نتایج مضر است، "کوک گفت.

"این کمی دجله است که هر کسی باید این را بگوید. اما اگر یک کارخانه هرج و مرج را ساخته اید، نمی توانید مسئولیت هرج و مرج را نادیده بگیرید. مسئولیت پذیری بدین معنی است که داشتن شجاعت برای فکر کردن چیزها از طریق، "ادامه داد.

کوک به سختی از غول های بزرگ همکلاسی خود یعنی فیس بوک، گوگل و آمازون بی خبر بود. این نشان می دهد که اپل این یادداشت را به عنوان دولت ها (و مشتریان) متوجه است که چقدر بزرگ از تاثیر فناوری های عظیم در زندگی آنها تاثیر می گذارد. او اشتباه نمیکند که هرج و مرج را تحت تأثیر قرار دهد. اما اپل تلاش می کند در این هرج و مرج سرمایه گذاری در حالی که خود را از عواقب محافظت می کند.

همانطور که کنگره، کمیسیون تجارت فدرال و وزارت دادگستری به سمت تحقیقات ضدتروریستی علیه چهار شرکت بزرگ دره سیلیکون حرکت می کنند، اپل تصمیم گرفت که خود را به عنوان "خوب" قرار دهد. این هم خوب است. به نظر میرسد کوک چیزی را متوجه شده است که غولهای تکنولوژیکی دیگر هنوز به آن توجه نکرده اند: حریم خصوصی سودآور است.

شما می توانید آن را در آخرین ویژگی های ارائه شده در کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان اواخر ماه ژوئن را ببینید. آخرین نسخه سیستم عامل آیفون با قابلیت ورود به سیستم با اپل ارائه می شود که به شما امکان می دهد بدون ورود به ایمیل خود وارد برنامه شوید. فیس بوک، گوگل، آمازون برای مدت طولانی ارائه نسخه ای از این ویژگی ورود به سیستم (که البته به ایمیل شما مرتبط است)، که کریگ Federighi معاون ارشد نرم افزار مهندسی نرم افزار اپل را "راحت" توصیف کرد، اما به هزینه حریم خصوصی - دیگر حفاری رقبا

کوک در موقعیتی استثنایی قرار گرفته است که به عنوان عضو ناچیزترین کارخانه هرج و مرج است. اپل پول خود را از فروش دستگاه های خود، چه این آیفون یا مک بوک، و یا با برداشت فروش از فروشگاه App خود است. اما با پختن حریم خصوصی در محصولات گران قیمت خود، اپل عملا حفاظت از اطلاعات خود را برای شما به ارمغان می آورد.

شما به طور کلی فیس بوک یا گوگل را برای محصولات پرداخت نمی کنید، زیرا آنها اساسا شرکت های تبلیغاتی هستند. آنها بخش بزرگی از درآمد خود را از طریق فروش تبلیغاتی که به منافع یا موقعیت مکانی شما نزدیک می شوند، ایجاد می کنند. همیشه یک گواهینامه از یک فروشگاهی که فقط از آن استفاده کردید مطلع شدید؟ به این دلیل است که گوگل می خواهد شما را ردیابی کند و تبلیغ کنندگان را همانند انجام دهند. این چگونه این شرکت ها پول خود را می کنند.

به همین دلیل است که به طور جدی به نظر می رسد مدیر عامل فیس بوک مارک زوکربرگ، زمانی که می گوید وی می خواهد یک "پلت فرم اجتماعی متمرکز بر حریم خصوصی" ایجاد کند.

آمازون چیزی از هیبرید است، اما بر این است که همه چیز را درباره شما دانسته باشد تا بتواند مواردی را که واقعا خریداری می کنید را نشان دهد. الکسا نیز دارای مجوز خاصی از مسائل مربوط به حریم خصوصی است - از جمله گزارش هایی که هزاران کارگر در سراسر جهان به ضبط های الکسا گوش می دهند.

کوک شاهد آینده ای است که در آینده برای تکنولوژی های بزرگ به دست می آورد، زیرا سیاستگذاران به اجماع نادر در دو حزب می رسند. مجلس نمایندگان در ماه ژوئن پیش از آن تحقیقات ضد تراست در فیسبوک، گوگل، اپل و آمازون را بررسی کرد. کاندیداهای ریاست جمهوری دموکراتیک مانند الیزابت وارن خواستار شکستن بزرگترین شرکت های سیلیکون دره شده اند. وزارت دادگستری Trump و FTC می تواند هر روز تحقیقات ضد تروریستی خود را آغاز کند. همچنین رگولاتورهای اروپایی وجود دارند که می توانند قوانین حفظ حریم خصوصی حتی بعد از مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) را ایجاد کنند.

دره سیلیکون از این واقعیت بیدار می شود که می تواند چندین سال خشن باشد. کوک در حال تلاش برای جلوگیری از بازی با گسترش ویژگی های حفظ حریم خصوصی اپل و تشویق رقبا به انجام همین کار است.

اگر قانون گذاران و مردم همچنان به بررسی فن آوری های بزرگ و حفظ حریم خصوصی تبدیل می شود مسئله بزرگتر، ما می توانیم شروع به دیدن یک نوع رقابت تسلیحات حریم خصوصی. کجا اپل می رود، رقبا تمایل دارند دنبال کنند. اگر ما خوش شانس باشیم، می توانیم از ویژگی های حریم خصوصی بزرگ در دستگاه ها و برنامه های ما دیدن کنیم، زیرا رقبا برای مشتریان رقابت می کنند. این ممکن است کارخانه هرج و مرج را حل نکنند، اما حداقل آن را کمی بی نظیر می کند.

دیدگاههایی که در اینجا بیان شده، صرفا مربوط به نویسندگانی است که باورهای تداخلهای دیجیتال را منعکس نمیکنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *